Nuff-Nuff!

Friday, July 16, 2010

Life is a game, but it's so Fair..

Hello everyone!

It is July 16th, and the 3rd year anniversary of my existence, here in the Teacher's Trainee Keningau Campus. oh..ho..time flies so fast, babe-eh.

Okay, well minggu yang busy since last week, dengan rutin kuliah seperti biasa plus Perkhemahan Unit Beruniform Sem IV. Sedar tak sedar, next sem. will be no more UBF thingies.haha =)) bolehlah relieve a heavy sigh pas ni kan.

By the way, Alhamdulillah juga coz finally pangkat dalam KRS (Kadet Remaja Sekolah) telah dinaikkan menjadi Leftenan Muda. ehem. ehem. ;)Ini pun setelah lulus ujian-ujian yang aga-agak mencabar seperti Kembara, urm...buat gadget and so. Harap-harap pasni segala ilmu-ilmu tu bolehlah I adapt dengan real life kan.

Certain things yang happened dekat daily life kita kadang-kadang terlalu spontan dan tidak terduga.In a blink of eye saja, anything can happened; thus it changed the situations! Either from what we speak up - our conversation, the actions and the move as well. Sering kita dengar pepatah 'terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata tak boleh tarik.-kan?' Hrmm.. begitulah pepatah-pepatah Melayu ini sebenarnya memang ada maksud tersiratnya yang boleh kita jadikan panduan, peringatan dalam kehidupan.


Apa-apapun, walau macam manapun indahnya life kita ni seperti musim bunga yang wangi dan ceria, tetap akan ada turun dan cobaannya. So, sejauh mana kita berlari, setinggi mana kita mendaki, sentiasa ingat satu perkara ; Ber-Syukur kepada Allah s.w.t. Masa senang-masa lengang; kita hargai, Masa susah - masa merana; kita nikmati-kita harungi. InsyaAllah, jika kita tidak lari daripada-Nya, akan sentiasa adanya perlindungan dan kasih sayang daripada-Nya. InsyaAllah..


thoughts of today;
love yourself, before you love anyone.

xoxo~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...