Nuff-Nuff!

Thursday, October 13, 2011

Kawan atau Lawan?

Mabuhay people!

How's everything going?

As always, it's my hope that everyone will be in a pink of health (keke) as well as in protection and guidance of Allah s.w.t.

Pada hari ini, saya hanya ingin berbicara tentang manusia, dan orang disekeliling kita. Terutamanya rakan, ataupun kawan.

Semua orang mempunyai kawan. Betul tak? Tidak kisahla ianya kawan rapat, kawan-kawan, kawan sekelas, kawan sehati sejiwa dan lain-lain. Hidup tanpa kawan umpama burung terbang seekor. (Tak logik2). Hee. Well, yeah I know everyone have to admit the "BIG" roles of kawan in our daily life. Disini, aku x maulah tekankan tentang pentingnya ataupun IMPORTANCE of friend dalam kehidupan seharian... Sebabnya, memang banyak berlaku KAWAN makan KAWAN.

Cuba anda-anda semua tengok anak2 kucing yang sibuk berkeliaran di mana2. Jalan2, kemudian terjumpa seekor anak kucing yang lain, mungkin mereka berkenalan; berbahasa dalam bahasa kucing mereka dan akhirnya bermain bersama. Sweet kan! Comel gitu!.
Begitu juga manusia, kita ni manusia yang memang sudah sedia mempunyai akal otak fikiran yang boleh fikir baik buruk, banding beza itu-ini; kalau jumpa seseorang *new*, mestilah perkara first we do is give a very pleasant smile. Ye tak? Hee, kemudian, borak ; Hi, hello. Anda dari mana? dan sebagainya dan kemudian berlanjutan kepada hal2 dunia yang menyeronokkan dan mengalpakan. Begitulah gamaknya (based on location and what ocassion you are and that person that u might OR will consider as friend).

Heee. Sebelum kemelalutan semakin panjang, ada baiknya jika aku terus kepada the MAIN POINT saja.

Pertama, dalam banyak-banyak orang yang anda panggil KAWAN tu mungkin hanya seorang dua saja yang benar-benar KAWAN dari istilah kemanusiaan. Yang lain-lain tu anda boleh panggil dua / tiga EKOR.

Aku dah banyak kali nampak, lihat, involve with this kind of people, yang depan kawan dia bukan main baik lagi bak ANGEL from HEAVEN. Tapi, dok selang beberapa hari sebelum bersama si kawan, bukan main mak nenek lagi dok mengata si KAWAN itu.
For heaven sake, please stop being a UGLY witches girls.
I tell you what, based from my POV; perempuan2 yang suka mengumpat ini (esp. those few girls I saw in class) yang asyik-asyik menyibuk hal orang memang sangat HODOH.
Terus terang aku cakap.
They become HODOH bukan disebabkan hidung sengkek, mata juling atau gigi braces sana sini. Tapi disebabkan hati busuk mereka yang tak habis2 meyibuk dan kemudian mengata orang. Namun depan si*mangsa* ini pula boleh pulak berlakon bagaikan Malaikat turun dari Firdausi.

Ya Rabbi, simpang malaikat 44. Ameen.

Yang ketiga, this kind of I'm a HOLY GIRL on earth. I am Mother Theresa; Kindness is my virtue, bla bla bla yang sangat ideal. Wahh. semua orang boleh jadi baik darling. Everyone has their angle and evil side. But please, can you just be your real self? Bukannya mau condemn this kind of bajet baik people, akan tetapi perangai yang dibuat-buat itu amat sangat menyakitkan mata , jantung dan jiwa si pemerhati. Mungkin kau selesa dengan gaya dan sikap ke-HOLY-an mu itu, namun kau mungkin tidak sedar sebenarnya banyak mata-mata yang sedang memerhati tingkahmu itu. Especially, the Almighty.

Hehe.

Btw, sekadar ini sajalah muntahan fikiran dan perasaan dari saya untuk kali ni. Malas rasanya untuk menyatakan this kind of thing but somehow ada masa-saat dan waktunya yang saya rasa macam dah tak tahan. Banyak lagi sebenarnya kriteria2 kawan yang langsung tak DESERVE to be called as FRIEND yang ingin aku muntahkan sini. Tapi aku tahan-tahan dululah.
Banyak lagi kerja berfaedah yang layak dan lebih membahagiakan untuk aku lakukan.

Heeee. Jaga diri semua!


P/s: Terkilan dengan sikap bitch yang memang Bitches! Sudah diberikan kebaikan (tolong belikan tiket dsb) akhirnya mementingkan diri sendiri. Gods watching over us, darling!.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...