Nuff-Nuff!

Monday, April 26, 2010

There's A Stranger in My Life.

Hello everyone.Magandang umaga^^

Sejahtera ke atas semua ya. Memandangkan blog saya yang asal telah mengalami kerosakan yang teruk, akhirnya terpaksalah saya membuat *post* disini. Rindu mau blogging. I've read somewhere..urm Cosmo Magz, if i'm not mistake; stating that one way you can release your stress ialah dengan blogging or write a diary. Well, no oppose. Memang benar, kalau difikirkan.
Cause last few years, I do blogging and write my personal diary, and it works.
=)

Alam Dewasa
Sejak dua menjak ni, macam2 cerita yang berlaku. Baik kepada diri saya, families, friends or even across the world. Too much. Menakutkan dan agak menyedarkan-menginsafkan juga.
"Biasalah, manusia akhir zaman katakan," kawan saya kata.

Saya terfikir. Itu bukan biasa. Itu luar biasa. Kita perlu berfikir dan bertindak sesuatu bagi membolehkan kita hidup bahagia, aman dan selamat. Here-after.

Okay. Izinkan saya bermonolog juga.
"Manusia akhir zaman ni, semakin kejam gamaknya. Kurang perasaan, tidak berperikemanusiaan dan semakin drastik. Bertindak tanpa mempertimbangkan nilai-nilai kemanusiaan, nilai-nilai agama dan kadang-kadang lebih teruk dari binatang".

Huhu.Itulah yang saya lihat dan rasakan sejak akhir-akhir ini. Bukak paper, cerita kekejaman, pembunuhan, pembohongan.
Dengar radio; dunia politik semakin rancak. Yang A memprovokasikan yang B, yang C menghasut si B. Pening. Bosan. dan Menyampah ; kadangkalanya.

Life as student; saya seorang anak, pelajar, bakal guru dan juga Hamba Allah.
Mungkin juga saya seorang kawan - rakan. Orang-orang sekeliling saya semua manusia. Tapi ada juga yang berfikir bukan macam manusia. Entah, macam apa. Macam setan, barangkali?

Hipokrasi, Plastik. Depan lain, belakang lain.
Boleh tersenyum; burukkan si polan dan polan.
Di hadapan si POLAN, hilang semua kata-kata keji umpatan mereka.
Saya mendengar. Saya *takut*
.Bukan takut dengan mereka. Tapi; Takut saya akan jadi begitu.

Astaghfirullahalazim.
Bantu saya Ya Rabbi. Semoga saya mampu menjalani kehidupan dengan aman dan bahagia dibawah perlindungan dan kasih sayang-MU.


Baiklah. sekian sahaja monolog saya.
Semoga semua yang baik itu terus menjadi lebih baik; dan yang kurang dan buruk itu mampu saya perbaiki.


Love,
xoxo~


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...