Nuff-Nuff!

Tuesday, December 13, 2011

Ungu Violet




Filem Ungu Violet ( Indonesia) adalah merupakan salah satu wayang dari negara seberang yang sangat aku gemari. Sungguh! Nggak ada yang begitu istimewa dengan latar tempat cerita ini, namun ianya mampu menyentuh jiwa dan perasaanku. (Keke;))

Aku keren banget melihat Dian Satrowardoyo disitu - begitu simple dan bersahaja namun masih cantik dan sedap banget mata memandang.

Apabila dia memasuki dunia 'modelling' atas galakan pacar lelakinya, dan kemudian agak mula lupa diri.. Hee disitulah ceritanya bermula.

Cerita ini tidaklah baru atau lama sangat - around 2000++ macam tu. Aku pun nggak pasti. Sila google ya rakan-rakan!

And one more thing yang aku suka sangat dengan cerita ini adalah OSTnya yang sangat -sangat meruntun jiwa. Menanti Sebuah Jawaban nyanyian 'bapak-bapak' PADI.
Keren habisss!

Anyway, tiba-tiba saja aku kangen bangat dengan lagu ini. *Sigh*
Apa yang harus dilakukan adalah -- download and repat-peat-peat hingga pecah gegendang telinga. Keke


Till then.

XO

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...