Nuff-Nuff!

Monday, April 18, 2011

2011 World University Ranking

Hello everyone!

Pernahkan selama ini kita terfikir akan peranan - fungsi sekolah, kolej mahupun universiti tempat kita belajar? Hee.. Apa sebenarnya tujuan kita masuk Uni, contohnya. Of courselah untuk dapat degree kan? Well, bercakap pasal universiti ni, saya telah ter'discover' recently, senarai 100 universiti yang terbaik di Asia. Hee~ Mahu tau? Jom kita terjah!

Opss! Memandangkan laman yang saya jelajahi itu tidak mengizinkan sebarang copy-catting, so, rajin-rajinkanlah mengunjungi laman ini ya :

2011 World University Ranking

Btw, untuk pengetahuan anda-anda semua, hanya dua buah universiti negara kita yang tersenarai iaitu Universiti Malaya di tangga ke-64 dan Universiti Putra Malaysia -69.

Apa-apapun, kedudukan itu bukanlah satu ukuran untuk kita jadikan alasan untuk tidak menuntut ilmu di dalam negara. Ingat ya anda-anda sekalian, ilmu itu berada dimana-mana. Jadi, janganlah kita pernah berasa bosan untuk mempelajari dan mengecapinya. Hee..~

[notakaki]: tengok kedudukan universiti dari China [Peking University] di tempat pertama, teringat sabda Rasulullah s.a.w yang selalu orang kata-katakan; ''Tuntutlah ilmu sampai ke negara China''..

Wallahu'alam.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...