Nuff-Nuff!

Tuesday, February 22, 2011

Bawaku Terbang Tinggi, Melewati Si Awan Nan Biru.

As-salam, everyone!:)
How are you, today?

As usual, my deep concern that everyone is in a very good health with such a bright & positive's thought.
ameen.

***
Some said;


credit images; GOOGLE images.:)

Don't pass any chance to go someplace nice, near or far.
Well, I would love to thanking AIR ASIA btw, for making every dreams come true. With such great deals for a trip starting from 29th September 2011 till 29the February 2012, I'm sure everyone will feel like heaven.
2 hearts goes one.wink*~*

***

Okay, I'm done with those travel--vacation thingies. Now, let me do a little self monologue here. (Let me speak in bahasa, anyway).:)

Seperti yang anda2 semua tahu, hidup is all about ...? hehe.
Sendiri mau jawabla kan. Some ppl said about money la, about challenges la, about karma la and etc.etc. Well, of course, I admit. Life can be anything! Dan siapa yang bertanggungjawab untuk mencoraknya, ask yourself. Bak kata pepatah Melayu, "tepuk dada, tanya selera", kan?
Oleh itu, bercakap tentang mencorak-corak ini, sejauh manakah corak kehidupan yang kita lakarkan dalam perjalanan hidup kita ini, memberi kepuasan kepada kita semua?

Jauh ke, x jauh ke, cantik, or vice versa, sendiri mau fikirlahkan.
Memang betul, sudah menjadi sifat manusia, x pernah berpuas hati terhadap sesuatu.
Sikit-sikit, ada saja mau diprotes, di bantah, dimogok, di komen, di rusuh & yang sewaktu dengannya lah.
Hmm... tapi apa salahnya, kalau kita cuba untuk menghargai dan bersyukur?
Bukankah lebih manis tu? Dan yang pasti, lahiriah menghargai dan bersyukur ini datang dengan pakej keredhaan juga.
Let's say, kalau ada satu benda yang kita sangaaaaaaaaaaaaat sayang hilang, [sengaja letak 'a' panjang, biar emphasize sikit..hehe^^'] ataupun rosak or somehow memang dah x boleh guna lagi dah. What will you do? Adakah kita perlu menangis-nangis [mcm bebudak laki mintak robot canggih] untuk mendapatkan semula benda tersebut?
Or else, contohlah jika kita kehilangan orang yang kita sangat sayangi, seperti ahli keluarga misalnya, memanglah super-duper sedih kan?
Saya pasti, kadang2 serasanya sukar untuk menerima hakikat-hakikat things macam tu.

Namun mahu atau tidak, kita harus juga menerima HAKIKAT yang telah ditentukan tersebut.
Dalam erti kata lain REDHA. Kan salah satu tonggak dalam Rukun IMAN kita pun ada menyatakan tentang --Beriman kepada Qada' & Qadar--.
Jadi, apa juga keadaan pun, belajarlah untuk meredhai. Walau pahit, sakit, perit macam manapun, belajar untuk menerima. [Banyak juga konteks2 dalam Hubungan Etnik yang menekankan prinsip penerimaan ni] hehe^^'

***
Baiklah, nampaknya, saya 'terlebih sudah' bermonolog dalaman ini. Walaupun sebenarnya niat asal mengemaskini blog hari ini adalah untuk berbicara tentang; ''How To Lead A Healthy Life". hehe. Ini semua akan saya cuba omongkan dalam next episode.
Serba sedikit tentang cara hidup yang sihat ini :- semuanya bermula dari dalaman kita. Inner side. Kalau inner side kita suci, murnih dan bersih ...hehe InshaAllah, it glows outside. xyah susah payah mau tempek mekap tebal2, kalau dah sistem tubuh badan kita ni sihat, dapat nutrien secukupnya, InshaAllah semuanya akan selamat.
:)




Sekian saja!

[notakaki]: terlalu banyak benda yang perlu perhatian segera*.
hehe. aja-aja Fighting!'' [mode: sleepy..zzz~]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...